instagram akiss

Thursday, April 3, 2008

Hari Terakhir Kameraku.




















Istana Kehakiman @ Presint 2.

Dulu mahkamah ni name nye Palace of Justice. Antara bgunan tercantik kat Putrajaya ni, dlm die lg hebat..tiang2 besar..siling yang berkaca..perghh...

* Memulakan perjalanan dari dlm kol 4pm. G Maybank jap, cash dh abis. Mase tu hujan renyai2...




















Ni pula pempuan jakun bile dh sampei pantai Bagan Lalang..wakakakak





















Sepang Goldcoast...masih dlm pembikinan...member aku ckp kat sini nak tgh dlm pembikinan projek chalet atas air...dlm 2 3 tahun siap la tu..





















cobaan utk amek gamba ikan tembakul. mula2 aku igt katak..sbb die loncat2. hahahhaha





















ten tenengggg..pdn muke..syok sgt main kejar2 ngan ikan tembakul ngan anak ketam, ini lah hasilnya..kaki aku sangkut dlm lumpur..wakkakak..

yekkkk..geli btol!






Puas main air laut, main kejar2 ngan anak ketam..maka naik lah aku ke darat.

Rase mcm kat Hawaii pon ade..cis..berangan lagi aku ni. wakakkakak

*inilah antara shot2 terakhir kamera aku.





hampeh lu benQ!!

Tuesday, April 1, 2008

Oh Bagan Lalang..

Hujung minggu yang memenatkan.

Ahad, 30 Mac 2008.

Petang tu, dah sekian lame berhajat nak g Bagan Lalang & Sepang Goldcoast..
Bukan ape, si Farrah tu la, kepoh kate kat sane cantik...makan sedap.
So, aku ajak la Encik R pergi sane, hehehe.


Perjalanan tak lame, dr Putrajaya adalah dalam 45minit-1 Jam.
Tak susah pon jalan die. Kitorg ikut jalan Sepang..otw ke KLIA tu..
Aku mmg suka ikot highway tu, hehe, billboard bsar2, menarik..

Pastu kejap2 kapal terbang lalu..bsaaaarr..
Mmg tabiat aku dr kecik..agak jakun tgk kapal terbang..hahha.
Rase mcm.woowwwww...mcm mane lah bende sebesar ni leh terbang..
Hebat jugak kan kalo dpt jadi pilot..hihi.


Bila dah masuk Sg.Pelek...jalan dh makin sempit sket..kwsn kg kan..
Tapi yg agak seram la..ada satu simpang tu..ada tnh pekuburan kristian, belah kanan lak kuil.
Gile mencabar ni kalo jalan malam, dh la xde lampu jalan..wooooo...
Dlm 15minit..kitorg dh masuk kwsn kampung..aku xbrape pasti la kg ape..
Tp pemandangan santek oooo..bersih je...rumah2 pon cantekk...
Org yg dh xde kg mcm aku ni mmg agak teruja bila sampai sini..hihih...



So, dh smpi simpang masuk Sepang Goldcoast...5 minit lg sampai la kami..
Mmg cantik...dh siap parking kete..pki selipa..maka meloncat la aku ke pantai. huhu
Pasir die putiiihh..bersih..yg aku geram..ade satu geng ni, men bola tampar laut la konon..
Bola tu asik2 terlepas ke aku..aku ni dh jd mcm 'Bdk Milo' pengutip bola..haihh..hahha.


Dh boring dok situ..aku pon g la ke persisiran pantai...cewahhh..
Byk anak ketam..dan ikan tembakul..hahha..
Ikan ni mcm katak la plak..loncat2..hahha..lawak je.....
So...di kesempatan ini juga la..cam biase..amek la beberapa snap ngan kamera cabok aku ni.

Pas maghrib....
Pergi la mkn kat Restoran Wak....alaa.a..wak ape ntah..hahha.
Mkn seafood la..kami mkn sotong, ketam, udang...aku x oder ikan..sbb xbrape ske..hihi
Kena lah dlm 40.00, murah je kan.


Bile dh kinyang...aku on la kemere aku ni..
Peh tu....yg peliknya...nk kate low bat..oke je..skrin die gelap...haihh..aku restart( hihi)
Still gitu...pnat aku hala sanasini, on-off..xde beza..akkkkkkkk...benciiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii...
Babis...tensi aku ni...wlu pon bkn kemera dslr canggih mcm yg korg2 ade...tp aku syg wehh..
1 st gaji aku tuuu aku beli. iskkkk..iskkkkkk.....aku tataw knape jd mcm tu....wuuuwuuuuu...
Aku balik putrajaya dlm keadaan sidihh...isk..

Perjalanan balik xterasa jauh...tiba2 dh smpi simpang KLIA, xprasan pon tmpt seram td.haha
Mungkin sbb kereta byk...xla terasa sunyi jln gelap tuu...dlm 9.30 smpi dh.

Sekian saja la riwayat Kemere aku, bru pki 2 tahun.

Hampeh kaw BenQ!

*pics aku akan tampal sini esok. hihihi.sekian.