Thursday, February 26, 2009

Selamat Hari Ulang Tahun Sayang II

hehe. bukan cerita cintan cintun, nak gosip la tu? haha.

ok. aku maw ucapkan Selamat Hari Ulangtahun ke-2 kepada batch2 aku, geng yang pergi Kursus Pengenalan di Everly Resort, Melaka, 25.02.2007-02.03.2007. ramai sebenarnya kawan-kawan masa ni, tapi yang kekal berkawan rapat adalah, Farrah, Aket, Alyn (dah pindah berkahwin, dan selamat melahirkan baby girl pada 24.02.2009 yg lepas) dan Wanie (duduk rumah lain). sepatutnya nk post entri ni smlm, tp agak bz. hihi.


dari kanan, Akiss (edisi kurus nak mampus), alyn, farrah..

tak sangka, sesi pengenalan selama 10hari di Melaka tu menemukan kami. masa hari pertama, aku sorang2 sebab lepas kakak aku hantar, dorang terus balik. so, tengah lepak sorang2 (aku ni kan penyombong yang xreti tegor orang), Farrah tegur aku. dan terus mula jadi geng, dan satu bas sebab ikut list, Bas 1 untuk nama dari A-F. So, jodoh ni, Balqis, Farrah Wahida, Catherine dan Dayang Mazlin. See?

Kami bertambah rapatnya bila tang MAKAN kami yang paling lama makan dan pasukan terakhir naik ke bilik lepas waktu makan. hahha. mmg geng kuat makan. kahkah. dankebetulan kami juga duduk dalam 1 kumpulan, Kumpulan 3 yang menjuarai semua pertandingan kecuali bab sukan (maklomla kuat makan, badan mengah, hahah). kecuali alyn, die kumpulan 1. tp tetap geng balik bila bab makan.

markah tertinggi adalah masa final day, yakni hari persembahan dan hari POSTING kerja. kumpulan kami buat drama, drama berkisahkan "Ragam Di Opis". haha. nak tergelak bila ingat..aku ngan Farrah buat watak Senah dan Bedah yang kepoh dan kuat bergosip ketika waktu pejabat (seswai kan watak tu?), si Aket pula gadis yang bercinta sakan dan asik bergaaaayut jak di opis, bila pelanggan kol dia akan jawap "Wrong Number"! hahaha. lawak-lawak. dan si wanie jadi makcik direct selling, jual kain la. hahahha. dan watak yang menjadi atas arahan aku adalah si Shahrul(sekarang berkhidmat di Penjara Kajang), dia melakonkan watak Sally (awwww nyaaaah), hahhaha. sangat menjadi.

dan kriteria yang buat kami jadi kumpulan ter'menang' adalah sebab majoriti dari kumpulan kami jadi perantara slot2 ceramah. aku ingat lagi betapa kejam dan sewel nya Farrah dan Alyn, masa turn aku di depan, dorang sibuk melambai2 dan menggelakkan aku di belakang. nasib baik aku bukak spek. so, pandangan kurang jelas. hahaha. gila jahat dorang!

so, lepas persembahan tadi, surat posting diserahkan, setelah 10 hari dalam keadaan neves dan tertanya2. semua kami dapat putrajaya! oh yeah! cuma lain opis la. cuba bayangkan aku satu opis ngan farrah? watak Senah dan Bedah wujud di alam nyatalah jawapnya.

gambar-gambar awal kami, 2 tahun lepas. banyak lg gamba ekceli. tp dlm pc lain.

so, bila dah posting sama. pencarian rumah sewa bermula. hehe. ok, cerita pasal rumah akan diceritakan pada next entri. 07.03.2007, tarikh masuk rumah sewa.

ok, untuk meraikan hari ulangtahun kerja dan persahabatan kami, kitorang ada buat beberapa program. selain tgk wayang, kami buat pertukaran hadiah. nama dah cabut malam tadi. syarat2 hadiah, harga dalam rm5-rm10. xyah mahal2. janji bermakna dan bermaksud kepada penerima hadiah. hehe.

No comments: