Monday, July 12, 2010

Tips Elak Mengantuk.


ok nak share emel. tp dah pendekkan sikit.

1. Kunyah gula-gula getah (chewing gum), err.. bahaya gak kalau terlampau mengantuk, tertido dan chewing gum dlm mulot, takut tercekik. ngeh.

2. Minum air masak. otak kita ni 80% air. kita rasa ngantuk sebab oksigen kurang ke otak, walaupun hidung kita tak berhenti henti bernafas. bila minum air, bendalir badan kembali seimbang. ini akan mengurangkan rasa mengantuk.

3. Basuh Muka.

4. Urut bahu dan belakang.

ok. tapi kalau cara aku? pergi surau, tido dalam 15 minit, sebelum Zohor. cukop. ok, nak p ke surau sekarang. asal mengantuk gile hari ni? sedangkan x tgk pun final malam tadi? ;p

ok bai.




4 comments:

Eciz said...

MAK AIH. cm tu ke akiss sangap? KAHKAH.


a'ah. kalo makan gula getah, patu tetido, bahaya bahaya. ish ish

~ ReD ~ said...

hahah...sama la kita, style tido masa zohor..:D

tapinya i tido kt meja opis je ;p


Latest Entry :IPhone?BlackBerry? atau HTC?

Leen said...

Sonong jo tu... minum air yo.. hehehe.. akan ku praktikan.. Sbb kadang sampai tcabut2 kerongsang tudung aku nih menguap tak hengat!

ken said...

eat sour stuff =)