Friday, August 27, 2010

Kisah Pengemis Jual Egg-Tart.

malam tadi saya (Datin B) bersama Dato' D ke Shah Alam untuk bersahur di McD, Seksyen 3. kami telah didatangi oleh sepasang pengemis menjual egg-tart.

Photobucket

melihatkan kepada air muka si suami, saya berasa sangat tersentuh hati.
si isteri (berbaju purple) masih mampu tersenyum....

Photobucket

lihat, siapa mampu menolak bila didatangi pengemis begini?

Photobucket

saya anggap ini geng mereka tadi, mungkin kepenatan seharian jual egg-tart. kasihan, berbuka makan apalah? egg-tart?

maka, kami trus membawa pasangan suami isteri tadi ke mcd berdekatan.

Photobucket

lihat, jumpa sos pun gembira.

Photobucket

sehingga nak bubuh ke atas egg-tart, mungkin jadi perisa baru nanti.

Photobucket

isteri penjual egg-tart pun gembiwe dapat makan nugget mekdi. selama ni hari-hari makan egg-tart!

Photobucket

bergambar bersama datuk D, jelas kelihatan muka kegembiraan sejati si penjual egg-tart dapat makan french fries mekdi.

Photobucket

mereka gembira, Datin B pun gembira...

Photobucket

ya. mekdi halal je puwwwn. gembira kan dia?

kami hantar mereka pulang setelah abis makan dengan kenyangnya. saya doakan mereka berjaya dalam bisnes kecil-kecilan beliau. mana lah tahu satu hari nnti boleh jadi usahawan berjaya dan kaya, dan ntah-ntah jadi PM?

Photobucket

1 Malaysia!

dapat gak buat sedekah amal jariah di bulan yang mulia ini. sekian coretan ku pagi ini,
Datin B.

*oh ya, lupa pula, si pengemis egg-tart ada pesan, kalau mahu oder egg-tart (mmg sedap ok), sila ke blog egg-tart dia. ada rezeki mereka, boleh lah mereka beli kuih raya, dah jemu makan egg-tart raya katanya.

ok bai!

5 comments:

Kap said...

aduhai.
kalau dia jadi PM, habis semua jelata dipaksa beli / makan egg tart.
tak sanggup.
aku rela mencekik semprit saja.

hentakbelipat said...

pehhh ni promotion rare nih.hehehe

dzul said...

tp saya jamin kalau dia jadi PM, dia tidak akan dibenci kerana isterinya sederhana... errr apakah komen ini

Malwanaz said...

hidup egg-tart!! hehe, blum pernah try agih ni..

akiss ferrero. said...

marilah coba :)