Tuesday, March 29, 2011

Day 29 - Nicknames you have, and why you have them.

sekolah rendah - raja kapur.
budak yang panggil aku tu nama dia Muhaimin, aku ingat lagi. mak aku dulu kijam. asal g sekolah, habis muka aku di tepek-tepek bedak baby johnson kat muka hingga ke leher. -_-

sekolah menengah - Jijah.
sebab masa tu ada iklan kat tv, yang Abon tu. "Jijaaaah, abang nyanyi yaaa, engkau yang manis, engkau yang cantik, engkau yang manjaaa." oleh kerana aku suka ajuk iklan tu. terus melekat nama tu.

kat poli - cicak.
kau tahu dulu, masa masuk poli, aku banyak benci lelaki bajet hensem. jahat pulak tu. pastu, aku suka gelarkan dorang mengikut nama serangga yang aku benci. salah satu nya Lipas. adalah sorang tu, classmate aku. mmg aku panggil dia Lipas sebab dia bajet hensem pastu annoying!! semester satu je, pastu masuk sem 2-3-4-5-6, aku kamcing terus jadi geng ngan dia. balik KL pun tetiap minggu ikut dia ;p ;p

ok lagi satu, aku dulu mmg nak kurang kan perkataan B@#$, so aku ganti dengan perkataan cicak. contoh : "wey cicak!!" "eee menyampah! cicak betul!!" "kau pahal cicak!!"

lepastu, abis semua panggil aku cicak. contoh ayat, "wey Cak, pinjam pen!". pastu kat meja aku, Minan suka conteng gambar cicak. pastu, asal aku masuk kelas, budak-budak buat bunyi cicak. chhh chhh chhhhhhkkk -_______-

ok dah. cukuplah tiga ;p

ok bai!

No comments: