Monday, March 14, 2011

HOMESICK!!!

dah hampir sebulan aku pindah rumah baru, sepatutnya aku dah boleh sesuaikan diri. tapi tak pon. mungkin aku ni masih dalam keadaan terkejut? sebab perkara ni berlaku terlalu cepat. baru tarik nafas, tak sempat nak hembus... dah terjadi?

kuar rumah lama - g pd - masuk rumah baru.

plus, ada kisah kawan aku tu. *note to Aket, kau sahaja yang paham.

i don't feel like 'home'. paham tak? macam kau berada kat umah kau, tapi bukan umah kau. even dalam bilik sendiri. zon selesa aku tu, jadi dah tak selesa.

sebab tu tiap-tiap malam kalau boleh aku akan carik alasan lepak luar.

sebab?

satu.
rumah ni mengadap blok lain. dulu tingkap bilik mengadap tasik tempat orang joging dan mengadap matahari terbit, sekarang? tingkap bilik mengadap rumah orang. maka? baru jumaat lepas masa senang lenang baring atas katil, aku ada dgr orang berpiiiiwit-piiiiwit! rupa-rupanya ada dua orang lelaki tgh bersidai kat balkoni mengusha, atau sekodeng? fakk. nasib baik masa tu berpakaian lengkap? dah la aku jenis rimas kalau tingkap dan langsir sentiasa bertutup. :(

dua.
susun atur katil. selama ni Aket belah kanan aku. skrg dia belah kiri aku? selama ni dinding belah kiri, tp sekarang dinding belah kanan? aku tak biasa. pulak tilam sepatutnya aku pakai dua, tapi skrg tinggal selapis. tak best.

tiga.
ubat batuk cap ibu dan anak. haih dah seminggu aku batuk dan sakit dada. kenapa aku nak salahkan rumah tu jugak? siyes aku kalau minum ubat batuk sedap tu main teguk terus masuk mulut, tak main ah minum pakai sudu. macam ketagihan sudah. dah masuk botol ketiga, tapi tak elok lagi. sampai balik shah alam smlm mak aku tanya. are you smoking?

empat.
tv. kau tahu betapa aku bosan dan sick and tired of typical drama melayu? hah sekarang aku dah menyesali cancel account astro aku. hah!

lima.
basuh baju pakai tangan sebab takde washing machine. itu seminggu pertama sahaja. sekarang dah tetiap minggu bawak baju kotor to the left! to the left! ke shah alam lah.

enam.
cat bilik warna pink panas, nak ke warna merah. hot pink. wtf. kaler hampir sama macam dinding INI a'famosa kat melaka tu. masa mula-mula masuk bilik aku ok lah. macam cantik. lama-lama kan, aku jadi panas. tak selesa. malam ok lah. siang?? rimas, sakit mata. sakit kepala. stress? dah lah tahun ini aku mula bosan dengan warna pink dan bertukar suka kaler biru dan ungu? aku ingat aku benci dinding bilik sendiri sbb pms, tp dah abis pms pun aku benci. i miss my calm green and blue room.


tujuh.
truly, aku rindu suasana rumah lama. kalau boleh aku tak nak pindah. tapi nak buat macam mana? sebab walau Farrah & Kak Iza & Nana & Dya & Ain dah takde, semangat dorang masih ada. ye, aku sayang rumah tu sangat sbnrnya. banyaaaaaak sgt kenangan manis dan elok-elok. takkan nk tulis kenangan semua? sakit tekak tahan nanes.

:'(

tujuh.
mp3 dan lampu deco aku hilang sejak peristiwa perpindahan.
MAJOR CAUSE OF EVERTHING!!!

tapi alasan-alasan di atas tak fail kan aku dari bersyukur. tuan rumah kasi kipas setiap bilik, sofa, err...kerusi pak awang?, peti sejuk besar gila, dapur gas, karpet, almari baju free, langsir & free WIFI! paling best rumah ni dekat dengan surau. azan kuat. bila Subuh mudah terjaga. dan yeah, at least aku ada rumah.

:D

ok bai!

*sbb tu orang tua-tua kata buat sesuatu jangan ikut hati.

*aku tak letak gambar pun kat entri ni. takut maksud dan tujuan entri ini tak sampai.

No comments: