Friday, October 19, 2012

kadiak!

cerita lucu, aku akan ingat sampai bila-bila walau terjadi lima tahun lepas masa mula-mulaaaa masuk keje ni. 

well, BPGK staff dia ada dalam 3-4 ratus, 2 tingkat. memang sampai sekarang aku tak boleh nak cam dan hafal nama orang.

masa tu, bos aku En. Rabani suruh tolong dia edar surat. dia cakap ni kira macam suaikenal dengan pegawai lah.

walaupun rasa "aaaaa malewnyewww' aku teruskan juga tugasan 'simple' tersebut.

sampai satu bilik pegawai tu, kat pintu tulis "En. Kadir", dan kebetulan masa tu ada dua orang lelaki (pegawai) dalam bilik tu. so aku macam "alamaks, mana satu En.Kadir?"

so aku main belasah je, ada salah sorang tu muka macam mamak, aku panggil. "En.Kadir, ini surat dari En.Rabani, bla bla bla". dia pandang aku dengan muka blur dan sedikit senyum.

pastu "Encik Kadir yang sebenar" bersuara dalam menahan gelak.

muka aku dah merah padam.

"saya lah En.KAdir, itu En.Kadiak! HAHAHHAHA"

"En.Kadiak" tersebut sebenarnya seorang India tulen, bukan mamak.

malu sampai sekarang kot kalau jumpa En.Kadir teww? ;p

tak sebenarnya aku tengah nebes dan takut sedikit di atas tugas baru as a 20 Top Frontliners of the Ministry! 

cehh kemain kau. selepas 10 hari kursus intensif customer service kejadah, 29hb ni mula.

doakan Balqis Abdullah menjadi orang lebih bersabar etc etc etc 

:3

ok bai!

2 comments:

uncle gedek said...

Kadiak? hahaha

kelakiak!

akiss. said...

kelakiakkk! hahahaha