Friday, June 7, 2013

KIL KIL KIL, DIE DIE DIE!

malam rabu yang sepi pi pi, saya pi tengok KILmovie, yeah finally dapat tengok sebab last week aku adalah outstation ke pangkor, nanti lah sempat nak update sini.

ok terus ke tujuan update.

you guys go watch KIL! memang jiwa aku lah kan movie indie macam ni. dah lama aku tunggu movie ni since Jaja bagitahu sebab dia tahu aku ni ultras redza minhat, eh? haha.

tak faham kenapa ada orang samakan filem ini dengan 500 Days of Summer padahal genre/jalan cerita jauh gila beza, cuma Crisssie Suzzane (Zara) tu macam comel tiut-tiut Zooey Deschanel lah kan.

dan ya, ada satu scene dimana Akil (Redza Minhat) stress dan padam semua lukisan kat satu papan hitam besar dalam bilik dia, memang samalah dengan scene Tom Hansen dalam 500 Days of Summer kan. itu sahajalah yang aku perasan.



500 Days of Summer.



KIL.

ok abaikan persamaan itu. yang penting 4/5 bintang untuk filem ini. another wajib tengok filem.

kejap, mana nak dapat t-shirt LAB ni?


ok bai!

No comments: