Wednesday, August 27, 2008

Perpindahan.

Penat Gile. Ba%@

Itu yg dpt digambarkan ape yg berlaku pada 24.08.2008.
Kami pindah umah, yea yea. Bile pindah umah. Ape yg anda bayangkan?
Haha. Dh tentu la operasi kmas umah secare drastik. adoila.
Aku dh bygkan mcm mane bersusah payah nye nk angkat barang.
Katil, Almari Baju, Peti Sejuk, Mesin Basuh, haihh.. macam2 la.

Dan apabila berlaku pengemasan umah secare drastiknye..maka terjumpalah harta2 karun seperti Kuih raye tahun lpas! klaka gle bile kak iza yg in-charge bahagian dapur kmas2 terjumpe kuih batang buruk [ bodo gile name kueh ni ] masih elok dlm bkas nye. hahahah.

Aku pulak yg konon2 incharge bahagian KASUT menjalankan tugas. Kalo nk taw, sampah kasut termasuk kotak2 kasut sampai 1 beg plastik hitam yg besar. Beg plastik ni leh muat 2 orang manusia bersaiz Kak Iza. ahahahha. Gile byk kasut2 yg aku dh sumbangkan pada pusat pungutam sampah. hahha. Inilah tabiat buruk wanita2 di umah ku. Pengmpul kasut berjaya. Belinya banyak, pki nye hok satu tu sampai lusuh. hahhaa. mengong2.

Pencapaian utk diri sendiri bg perpindahan umah kali ini adalah, aku dh pndi bkak dan pasang katil! Yeay! Hebat Akiss skg. Kan aku dh ckap.. aku leh hidup tanpa lelaki. wakakakkakakak.
Gelak pahit lg.

Dan yang paling kami geram ialah Cik Farrah kite. Dh kul 3 lbeh xnmpk2 batang hidung. Aku mane tahan, lantas bg sms. "weh, mana?" tahu ape die bls? "weh aku kat jln tar lagi! tman mak aku bli baju raye!" pedih tlinge aku dgr. Maka dgn selambe aku buat ugutan jahat. "ek? kami semua dh settle, tgl katil ko dan almari bju ko, pas ni kami nk g mandi sg.congkak...babaiiiii. Maka kelam kelibut la tanggeci ni balik. ahahhaha.
Kemas pnye kemas....sebelum 7pm kami siap. Thanks to Azhar kerana byk tolong kami. Nnti kami banje. Hihihi.

So...dh smpi umah baru....bertambah "seronok" bile tgk umah baru bersepah. hahaha. lg satu kerja... dlm kepenatan, mandi2....siap tgk bunge api. team spain. tgk...betape tabah nye kami ni. pnat2 pon smgt tgk bunge api. hahahhaa. tp siyes...mmg berbaloi la pegi..terbaikla team spain. tp syg..hujan...bunge api sgt cantek. cuma byk asap spt pic di bwh ini.balik...1045hr....pengsan. isnin farrah cuti ( minah ni mmg kepoh, konon pnat sgt?)aku plak haf day. konon nk kmas umah. tp kami tgk cd korea smpi nangis2. hahahha. klako je.

malam isnin kami pergi jj equine....soping... sonok aku dpt beli cardigan hitam yg comel. hihihi. sekian.

*ps : msti anda tertanya2 aku pindah ke mane. haha. sbnrnye kami pindah ke blok yg same. cume dr tingkat 12 ke tingkat8. kweng kweng kweng... tp pnat wehh. sumpah!!

No comments: