Tuesday, September 30, 2008

Goodbye Ramadhan, Welcome Syawal.

hari ini, last puasa. persiapan hampir 80% siap. pagi tadi, aku bru terhegeh2 bayar zakat, RM5.20 rate utk Selangor. so ptg n, tgl kemas2 siket lg umah. bila kenang2 Ramadhan kali ini, byk betul dugaan aku hadapi.kebetulan..ramadhan kali ini jatuh pd bulan September, bulan harijadiku. juga berkongsi dgn beberapa teman terdekat, tak lupa..di Dia. bg aku.. ramadhan kali ini penuh dgn dugaan2 yg aku xsangka terjadi, dan amat2 menguji kesabaran aku. benarlah, kita ni hambaNya, kita hanya merancang.

SATU.
Pertukaran kak Atma, partner aku di unit kami. Ya, satu2nya geng pempuan yg aku ade kt opis tu. Dia ditukarkan ke Admin. Tinggal aku sorg gadis di sini. aku keje bhgian enforcement, sbb tu kt sini nisbah lelaki melebihi perempuan. dan yg paling sadis, pertukaran bos aku. mls aku nk citer dh.


DUA.
Wallet hilang. Aku dh citer kat entri Padan Muka Aku. Kehilangan wallet aku itu ari telah menjadikan aku lebih berhati2. Mak aku sound, belilah wallet bsar2 sket mcm pempuan pnye tu..susah nk ilang. Yelahhh..aku ikutkan je. Wallet yg selalu aku masuk kt poket blkg jeans, skg aku lebih rase lebih selamat ltak dlm handbag. HUhhh! Sungguh tak menjadi diri sendiri.


TIGA.
Birthday aku. mmg xsyok. Sbb aku tgh PMS (PreMenstrual Syndrome. mood mmg tabaik, aku mrh smua org. plg teruk aku mrh sorg mamat yg suka ngayat aku, aku ckap straight to his face.."ko kan byk pilihan, buat ape rindu2 kat aku??!". ya..aku benci lelaki dgn sweet talk mereka. benci sgt! lagi...ari tu juga aku buat perangai kt umah. hampir2 bergaduh dgn bdak2 umah, psl ade org nk benje aku makan. yakni..org yang tak diingini, huhh!

EMPAT.
Dihospitalkan buat pertame kali pada 15.09.2008, beday Dia tu. Cerita sudah di entri WAD3B KATIL9. Memang aku takkan lupa. Malas nk ulas banyak2...sbb bile igt peristiwa ni, aku igt ubat2 yg patut dh abis aku telan. Tapi...xluak pon aku tgk. Aku mls btol nak telah benda2 alah tu. Di sbbkan kena makan ubat ikut jam, tahun ni aku kena ganti puase up kepada 15 hari! lpas raye appointment berderet, yeay! Leh jumpe Dr.Kachak lg!

LIMA.
bukan kisah aku, tp sahabat aku..Farrah. nak cite gak sbb membabitkan aku. pada petang 23hb (24hb beday farrah), lepas pusing bazaar ramadhan@presint 2, kami mendapati cermin belakang kete dh retak menunggu pecah, lg satu dugaanNya apabila workshop dh tutup, maka tinggalkan kete di ofis. naik bas la jwpnya. dari jam 7.00 hingga 7.45mlm, xde bas. kitorg buka tepi jalan. makan ape yg ade. (sila rujuk gambar2 di entri Tak Ada Mood). kami pelik, time2 susah mcm ni..xde pulak abg2 atau mamat yg suke kacau gadis2, "haiii.. nak kemane? nak abg hantar?". hahahhaha. dan pd tanggal 27hb, farra kena ragut di uptown danau kota. perampok tu dpt pakej hari raye yg menarik. beg tangan Guess baru beli rm3++, cash rm3++ (termasuk duit raye bru tkar di maybank), kunci kete serta hp nokia n70. raya sakan ko perampok bodoh.

Kawan-kawan..bersabarlah dlm menempuh dugaanNya. tak terlambat rasanye aku nk ucap..

SELAMAT HARI RAYA, MAAF ZAHIR BATIN.
yg balik kampung..semoga selamat sampai, dan selamat pulang.
Selamat Tinggal Ramadhan, harap dpt berte
mu lagi tahun hadapan.

kepada rakan di BPGK, HQ (Putrajaya)" :

No comments: