Monday, September 29, 2008

Mamma Mia!



ke pyramid ptg td. saje, tgk ape yg menarik. di sbbkan dh kuar lewat, pnat sket nk jlan2. maklumlah...puase kan. tekak kering aje. manusia still ramai kt sini. aku igt semua dh balik kg. siyes, aku x beli ape2 pon ari ni. pelik pulak aku rase. haha. mungkin sbb nk muntah tgk terlampau byk kdai, sale sane sini. hahaha. aku jam dh pukol 4.30pm...tgk wyg la jwp nye. maka...dgr2 mamma mia mcm best. kt kaunter xrmi beratur. byk lg seat. hihih. pastu bli tket wyg. g booking bkak posa @kenny rogers.

masuk lewat 10minit, citer dh start. overall, mmg syok cite ni. mungkin sbb aku biasa melayan lagu2 dari kumpulan ABBA yg pemes in 70's. aku ade lagu fav aku sendiri spt Dancing Queen, Lay All Ur Love On Me dan Voules Vous. citer mmg based on lagu2 ABBA. pencipta/komposer2 lagu ABBA turut join dlm pembikinan filem ini.

jalan ceritanya sng difahami, korg tgk la sendiri nnti. dan bg aku, director telah memilih pelakon yg amat tepat dan sesuai terutama 3 watak wanita utama Donna, Rosie n Tanya. lawak gile mereka ni, mmmg ade chemistry mereka. dan of course scene yg plg aku suka masa dorg nyanyi lagu Dancing Queen, rase nk bangun berjoget gak, hahahha. dan best gak mase Pierce Brosnan(abg.james bond) menyanyi. comel gle. hahahha. lokasi filem ini (kepulauan Greek) jugak amatlah santek, best btul kalo dpt wat wedding kat sini. aduh!

maka, sape2 yg xde kg, xkemane raye ni. ajaklah mak n apak2 anda watch dis movie.
lusa, KAMI the movie lak. heee.

3 comments:

♥ Elin Adrenalin ♥ said...

ya kami!

naseb baek kamu egatkan..

hihih mamamiaaa...

♥ Elin Adrenalin ♥ said...

ya kami!

naseb baek kamu egatkan..

hihih mamamiaaa...

akiss. said...

yaaa.. jgn dilupa raya pertama ini tayangan di pawagam seluruh negara