Sunday, October 19, 2008

Salah Aku Ke?

hai. penatnya. ya aku penat hari ni.
macam2 kes jd hari ni. smlm pnye pnat xabis lg.
next entri aku akan citekan psal jamuan raya di opis. atas permintaan, suh letak gambar2 sepjg majlis. tp xleh semua la, yg lain utk kegunaan rasmi ja. heee.

malam td. pergi tonton wyg. jam 11.00 tiketnya. cite max payne. aku pnah main gamenye dlu masa zmn skola. tp.. jam 12.00mlm..aku keluar panggung. mengantuk dan serabut. aku xleh fokus pd cerita ni. sory kepada org yg belanja aku tgk filem ni. maka, xdak lah review utk filem ni. theehehehhe.

berbalik pd cerita penat. mental dan fizikal aku. rancangnya mahu beraya ke rumah kwn2 sekitar kl/selangor. tp kita manusia bukan? merancang saja mampu.

ari ni terpaksa pnjm keta dari kawan. di bagi pinjam Waja, kami tolak. kami amek saga lama warna biru laut. terasa kool la bwk keta lama. baru la terasa anak malaysia bila pakai keta sulung proton. hahahhaa. konon kool sgt la? tgk ape akibatnya.

dugaan pertama, hujan lebat tgh ari ni. aku ilek lg. lepas hujan, cuaca terik jam 2.00 petang. aircond ada keta ni, tp xleh pakai, rosak, macam haram. paness wehh panessss. dh la berbaju hitam. pulak lg masalah, xleh masuk gear 5?! ape ke jadahnya. aku dh xsabar. kak atma je la yg memandu. haih.

destinasi pertama berjaya dgn jayanya kami smpi, yakni ke rumah en.radzi. oke lah, makanan sdap2...aku tmbh dua kali. ade soto peberetku. air warna purple pon peberetku juge. heeeee.
plan nk ke umah bos aku lpas ni, tp xjd...dh jmpe kt sini, esok sajalah.

terus aku ajak kak atma ke rumah aku di sh.alam. kebetulan mak aku ada masak2 siket. alah, 15-20 minit, dkat je...aku pujuk kak atma. oke gerak. konon. 15-20minit. jalan jem di LDP. aku mcm dh nk muntah kepanasan, melayang la tudung. bygkan..hampir 1 jam perjalanan? wadehel? marahnya!

kami berhenti topup minyak di shell terletak 1 km dari umah aku. rm20 je dulu.
sampai rumah aku, perut masih kenyang. so dok sembang2 mkn kerepek2 je. pok pek pok pek..
dh nak senja, mintak diri balik. mak aku suh tgu dlu sbb kjap lg pacik aku nk dtg...tp sbb takot ape2 hal keta tu.. balik awl la kami.

oleh kerana kenyang, aku tapau je la nasik bwk balik. aku tapaw kan kak atma dan si Dia (ewah2) hahahha. kami janji jumpe di ktm serdang. baik hati aku ni kan?

ini lah hal nya. sampai kt parking. terus aku ternampak sesuatu yg x diingini.
kak atma menjerit : "aduh balqiiiiissss, xtutup ke td?"
kis : diam aje (dalam hati....aduuuh.. bukan pintu tangki myk xtutup, penutup yg kt dlm tu pon aku xpasang!)
kak atma : mcm mana ni? ape balqis pikir lg ni. angau lg? aduuuh. ada jual ka penutup tangki tu?
kis : ampun kaaaaak, xtahu cmne leh terlupa. heeee. xpe kite g tanya kdai.

terus aku ajak ke kedai aksesori keta berdekatan umah. segan btul nk masuk kedai ni. yelaa, dgn berkurung moden hitam mengerlip, heels lagi, aku rasa semua org dlm kedai pandang. xpe.. aku redah je. aku risau xjual benda alah ni, nasib baik ada. rm28.00 terbang utk kelegaan sementara.

dlm perjalanan balik, kami ikut simpang ke sri kembangan utk ke serdang. lg sekali. jalan sesak. bygkan, xsampai 500m kami terpaksa tgu 20minit xgerak2. kami patah balik, ikut putrajya. dah lewat ni. lg sekali tudung aku di campak ke seat blkg. panas! haih.

akhirnya. kami sampai di perhentian desa serdang. aku g toilet touch up balik (pki tdung balik la..xmekap pon tahu..heeee). aku kol si Dia ckap aku dh sampai. xsmpi 10 minit Dia smpi. sembang sat di situ, dia ajak minum2 lepak2 dulu. aku kata..xpela...aku igt nak gerak ke kl.pulak nanti sejuk lak nasik tu. lenkali je la minum2. oke. setel satu mslh.

nak balik. Dia suh follow Dia sbb kami xtaw nak u.turn katna.
maka. berlaku lah lg drama swasta. keta xleh start. aku mcm dh letih dgn dugaanNya.
Dalam hati aku menjerit. Ya Allah! tlg la aku kali ni je.. aku dh penaaaaat sgt!
Puas kak atma pulas kunci, xjugak hidup enjin. aku pon, konon terer..try start keta. kenot juge.
Dia dh usha pelik asal xgerak2. terus dtg kt kami, "kenapa?"
huhh.. kak atma dgn nada separuh menjerit.."kenapa ni xleh hidup pulaaaaak!"
godam punya godam, Dia kata bateri k.o.

Arrrrkkkkkkkkkkkk.. aku mase tu mcm nak fire sampai terbelah dua je keta ni.
tp aku kena kontrol ayu, hipokrit sket. maklumla, dpan Dia. hahhaha. aku senyum je, senyum palsu la kan. dlm hati marah marah marah nak mampus. maka, x pasal2 la Dia kena tolak keta bg enjin start. haih. kasihan Dia. tp okelah.. Dia tolak sorg2 pon keta leh gerak.. huyooo.. mcm Hulk. hahahhaha.
( sumpah kak iza, saya xrancang semua ini, bukan taktik kotor sy nak bermesra dgn Dia oke! )

pengalaman tanpa di rancang mesra bersama Dia tolak kereta : PRICELESS. hahaha

hilang terus mood raya aku. lupakan aja lah niat nk ke kl beraya. terus aku balik presint9.
tuan punya kereta sudah dimaki hamun oleh kak atma dlm telefon. singgah petronas..beli vitagen. nak makan pon penat. aku mahu mandi. bau badan dah serupa kambing. aku nk tidur.

kalau aku ultraman, aku punya lampu merah di dada dh berkelip2 nak mati.

tp sampai skg aku xleh tidor. asik terigt peristiwa siang hari.

aku nak salahkan sapa eh?keta tu ka? ke diri sendiri yg mcm hilang fokus??


renung2 kan laaah.


ini penat.. sgt penat otak dan badan.

No comments: