Friday, November 21, 2008

Awan Dania.

keluar tajuk.
aku bukan nak cite psal drama bersiri tu. teringat aku si ekin, die pnah cakap..


"tengok awan dania? aku bila tgk citer tu..aku ingat kau kis, perempuan tu perangai mcm ko.. sengal, hakhakhak "

aku gelak je.

oke dah.

kembali pada tujuan asal. ya...entri ke berapa aku hari ni? ke3. wadehel la aku ni. rajin benar membebel kat sini, terpulang la kalo korg rajin menelaah hasil taipan aku yg kadangnya
merapu.


aku baru sedar la, kebelakangan i aku suka merenung awan dan langit. merenung jauh.
aku rasa keamanan dan kelapangan minda. hilang kejap serabutan kepala aku.

tak tau la kalo membe2 aku perasan ke tak, tp yang aku taw...dorg selalu cakap aku ni suka berkhayal lately..ada alam sendiri. lagi dalam kereta, aku
ketinggalan dan kdg2 xsedar ape topik yg hangat dikepohkan dlm kete. heheheh.

lpas tu...aku snap pic. mcm tgh hari tadi..pergi opis lepas waktu lunch.

"uihhh...canteknya awan farraaaaah "
terus amek henpon w810i aku ni, snap beberapa foto.

kendian...ptg aku ke pasar ngan adik, kakak dan emak. masa nak balik.
again. amek gamba langit.
aman btul.


dan tiba2 hari ni aku teringat lagu lama ni. Out Of My Head by Fastball. Lagu lama masa di bangku sekolah. Lagu die kejaaaap je..2 minit 32 saat. Lirik amat bermakna itu di ulang sampai habis. Cuba pandang ke langit, dalam kereta (kecuali pemandu), dan pasang lagu ni. Feel it bebeh. hakhak. sila play player kat penjuru kanan atas sekali. 2-3 hari nnti aku delete balik. sekian. nyanyi together-geda.
...................................................
Sometimes I feel
Like I am drunk behind the wheel
The wheel of possibility
However it may roll
Give it a spin
See if you can somehow factor in
You know there's always more than one way
To say exactly what you mean to say

Was I out of my head? Was I out of my mind?
How could I have ever been so blind?
I was waiting for an indication
It was hard to find
Don't matter what I say only what I do
I never mean to do bad things to you
So quiet but I finally woke up
If you're sad then its time you spoke up too....

ulang sampai lebam.

..................................

2 comments:

busyuksayang said...

ya, awan sgt cantik...selain air, saya merasa tenang bila melihat awan...:)

ChROn!C|e D@My@ said...

aku pun suke cite Awan Dania tue..x sangka lak kat opis nie ade gak spesis yg pangai macam Dania tue..gempak seyhh..cayalah Akisss...