Wednesday, November 5, 2008

Comeback Kis.


Aku rasa..rutin 4 hari cuti dan 3 hari bekerja sesuai untuk aku..yeaaah.
Imajin dalam seminggu, hanya 3 hari bekerja? ..huuww..kenot imajin bukan?

Aku harap percutian 4 hari 5 malam ni akan buat aku better...Percutian ke?..heee
2 hari pertama ok lagi sbb stay kt umah sh alam..ada mak ayah. 2 hari terakhir kat umah sewa.

Aku memang menghilang.

Duduk rumah sorg2..tanpa internet, tak keluar dari pintu umah..tgk tv..
Jam tidur aku bertambah melebihi 12 jam.
Hari pertama makan roti bakar je, hari kedua aku makan nasi goreng yg farrah masak utk sarapan.
Itu saja yg aku makan di siang hari.
Kuih raya ade lg, aku dah abiskan almond london hampir 20 biji. Heehh.

Teman aku yang setia..remote control astro sekor ni.
Kalau la dia boleh bercakap..tentu dh dia sound aku.

“Bosan tgk muka kau, dh la asik2 picit aku. Haih”

nanti aku pulak akan jawap ..

“biarlah encik remote..bukan selalu aku dgn kau tgl berdua ni, lagipun..sejak kau ade..selain bil air, bil letrik, maintenance , kami tambah satu bil baru..kau la tu..rugi kalau tak guna pakai kau sebaik2 nya..even di kaca tv asik main siar benda yg sama..haih.”

Hasil yang aku dapat ialah adalah...

1. kemas bilik yg dh seminggu lebih di abaikan. baru nampak rupa bentuk bilik sebenar.
2. mengenali lebih rapat dan mesra Ahmad NIKON aku sorg ni. dh lame beli, tp buku manual tak abis baca. mcm la terer sgt.

3. aku clear kan msg2 yg tak perlu aku simpan dlm inbox phone aku. Aku x erase since 7 nov 2007. lame tu, setahun dulu.

4. ini penting..aku dapat menjelaskan hutang2 tidur tertunggak aku dgn jaya nya. Bygkan kalo hari bekerja, aku akan tidur jam 2- 3 pagi, bangun jam 7 pagi.

5. bila tgl sorg2..aku byk muhasabah diri. Aku akan kenang balik apa yg aku dah buat sepanjang 2007 ni. Ade ke kemajuan diri? Ini dh masuk November. Xlama lg dh hujung tahun...azam tahun 2008 dulu ape jadi? Renung2 kan lah.

Jam 5, jap g pulanglah bdak2 umah.

Aku msg kak iza,

”akak...nak masak nasik tak?”

”uiihh...haa macam tu lah...heheh..masak la dua..” Agaknya kak iza nampak ada kemajuan SEMENTARA aku ni. hahahah.
Dh lama rasanya aku x masak nasik utk dorg. Aku mahu berubah. Yela..sejak sejak aku jiwe kaco ni aku mls buat kerja umah. hahaha.

Hmmm.

Akiss yang dulu dah mati..kot...aku harap macam tu.



Hai lelaki itu, jgn dtg lagi taw. Babai.

*ha amek. satu hari 2 entri aku bagi. sbnrnya aku neves nak masuk opis pagi ni. mampukah aku?

2 comments:

Anonymous said...

baguslah jika kak kis dah berubah

Nazrul Akram said...

ko nih.. da tau cuti kontek ler aku.. blanjer aku wayang ker.. makan kerr aper kerr...