Wednesday, November 26, 2008

Himpunan Kisah Benar.

25.11.2008 hari gaji.
bila dgr gaji masuk msti syok kan korg.
bg aku xpon. hari gaji adalah hari duit masuk, dan duit keluar.

kadang-kadang xsempat pegang pon kepingan rm50 yg harum..dah kurang baki dalam bank.

yela.. selalunya, aku bayar bil-bil melalui maybank2u. mane nk pegang cash nya?
tengok statement je la kawan-kawan.

bil itu ini, adalah 2-3 rat. tak tolak lagi duit sewa. haih. tolak tanggungan, ade la brape rat lagi nak di shopping kan.. sebab tu la aku pk dua tiga kali nk pakai keta. hwehwe. tp, since aku single ni, aku rasa dah wajib pakai satu. hahaha. dulu ade driver kehormat leh hantar kemane aje, skg xkan nak harap die kot. ekeke. insyaAllah, tak tahun depan tahun lusa...sebab nak tunggu full gaji masuk, tanpa epf, taraf berpencen. tapi bukan la nak angkat CIVIC MUGEN TYPE R kan? itu tunggu anak raja pinang aku lah. hahah... wekkk..

yaaa...rakan seopis sayangku, aku dah konpem pada 22sept lpas, kije baru 1 1/2.. ada yg jeles? hahahhaak. gelak jahat. oh bos, promote la aku! hahah.

k. nak cite pasal lain ekceli. aku kuar opis awal, pergi tmnet cyberjaya. pergi cancel pakej telefon yg rm68/month tu. aku rasa membazir...sebab kami rase membazir...lagi pon...aku bukannya kaki gayut pon.


nak wat citer...masa kat kaunter, aku disuruh isi borang, tangan aku kalo menulis mmg pantas. tak sampai 2 minit, dah isi penuh borang, siap sign...terus aku letak depan kakak kaunter. tahu ape die buat? ilek je balas sms, siap angkat fon tinggi2, tanpa segan silu depan customer. aku pulak kena tunggu dia habis menaip sms baru nak cakap ngan aku. aku macam.."ek eleh lu minah...nak becinta main jauh2 la, bkan depan mate aku" (dalam hati je cakap ni, sebab mood tgh baik kan).

sambil menunggu die menaip sms, aku main pusing-pusing pen atas kaunter tu dan sambil mengoyang2kan kaki, tanda aku bosan tunggu ko berbalas2 sms. gila kurang sopan kakak ni, seb baik tak amek nama, huhh! tu laaa.. sapa kate kaunter gomen (kerajaan) teruk? korang pernah pergi kaunter JPN buat IC? korang p la sendiri. dulu-dulu leh la kate lembap dan petugas kaunter garang...haa..lu pikir la sendiri.

kendian, settle pasal TMnet. kami ke lowyat (aku pnah wat stetment xsuka tempat ni, tp kena g gak), carik barang ngan adik aku dan ayeep. sorang carik vga cable utk tv lcd, sorg nak beli modem baru.

macam biase, mula2 rajin la aku ikut..lame2 letih lutut berjalan, hehehe. tahu la adik aku tu, gila cerewet, mengalahkan aku yang wanita...dia ni perfectionist sket. nak benda yg terbaik utk diri beliau. chait! gila berbeza ngan aku, mana yg sedap mata aku pandang..amek aje. tanpa banyak soal. heee.

skg pendrive 4g hanya berharga rm27? adeh la. dulu zaman mula2 pendrive diperkenalkan...512mb pon seratus lebeh. heheh. aku berkenan yg kingston pnye, kale pink ke'purple'lan. cantik. tp xbeli pon, tunggu turun rm20-25. wakakaka. hujung tahun dgr ade pc fair pada 12 - 14 Disember nanti, laaa... kenapa tak 18dis, kan dah gaji time tu. hahahah. gila saving minah ni.

haa.. lg satu, benda yg paling best aku pnah beli kat sri computers..card reader yg agak kool. selain leh usha harga market skg, suka je aku main2 speaker2 kt situ..main tukar2 lagu, dan pasang kuat siket, sampai la kena soal oleh promoter..'ya miss, carik speaker???' hahaha..

btw, aku xsuka gi kedai all it, sbb kena tgl beg kat locker tu, ntah ape2..lg pon situ mahai sket. kedai je lawa siket.

see? smart dan canggeh kan card reader ni. comel btul bila tergantung di pc anda.


semua memory card leh masuk. kecuali ada satu kes, memory card utk digital camera olympus, kenot la pulak. rm15 only. aku beli sebelum raya. semalam nak belikan member kirin, dah takde. heee.

so, stop cite psl card reader, itupun nak citer ke? hahahah.

ummm...gila dah jam 8.45pm aku xmakan malam lagi. lapar dol!! kami igt nak ke mamak kitaro, dh lame xmakan megi goreng ayam tu. nak gak singgah dollstore, gila lame xjumpa rerakan di situ, hummm. sekali kuar hujan lebat. malas nk menapak. huhhh.turun ke food court, nak oder...macik kt kaunter kate dah abis. buduh gile...awal lg rasenye. maka, kami belasah big apple donut aje.
my peberet. moonraker


pas kenduri donut dlm kete, gerak putra, terus ke dengkil. aku nak bawak dorg makan tempat sodap. hehehe. makan tomyam pok tek, pernah dgr..lain kali citer psal tomyam ni.

hasilnya... tadaa.....licin!


perut kenyang, senang hati.
gila penat, jam 11.40mlm sampai umah. setelah bape kali sesat. kakakakakkaka

1 comment:

SUXX said...

aku baru nk tulis pasal gaji2 ni.ko da tulis,


haih seksa,
baru masuk tak sampai 24 jam 55 ringgit je tinggal.alahai.