Tuesday, November 25, 2008

Kisah..

aku bawak kek ceklat moist ke opis. ari tu Si H kata suka kek ceklat, so aku pon bawak. dorang ni rajin bawak makanan ke opis. macam-macam, macaroni bakar, nasik kerabu, spegeti, cekodok ikan bilis..macam-macam. aku macam segan x bawak ape2 tuk dorg..aku a sapot bekalan air..milo, kopi 434, nestum, susu anlene...dan juga cawan serta sudu plastik.

petang2 ini la xtvt kami bila busan mengadap kije. makan da minum petang, ramai2. bersembang dan bergosip. paling syok kalu bos masing2 xde. ape lg..Happy Hour la.

nak wat citer kelakar..

aku bg kek kt Si H.

weh, ni aku bawak siket kek coklat, ko suka kan?

Si H, amek bawak g tempat..aku xpasti letak meja mana.

tiba-tiba.. Si S..

"baqihh ( nama aku di translate bahasa kelate ), ada pinggan plastik x"?

"xde."

"bekas plastik ?"

"xde .semua dah ade isi."

"tupperware?"

"x derrrrrrrr..." ( suara aku dah tinggi dah, aku kalu kena byk kali tanya mmg aku marah..haha)

Si S xpercaya.. terus g carik kat loker aku.

"mm..kan dah kate, xde dah..abih."

pastu Si S jumpa pinggan kat meja Si B.

"ni bole x? sambil tunjuk pinggan tersebut."

"ummm..boleh la..lap siket, kotor tu." ( dalam hati, apahal nak tanya aku ni? nak makan pon kepoh kat aku)

la la la la la la .. aku buat buat air bekpes spt biasa.

2 minit selepas itu. tiba-tiba Si S datang.

qihhh.. kek tu sape bagi?

"MAK.. "

"laa. igt H bawak." sambil senyum kemalu-maluan.

aku senyum telan air liur. heeeee.

sebenarnya dalam hati ( kah kah kah kah kah kah )

bengong... Si S tatahu aku yg bawak kek tu. siket pnye sibuk mamat ni carik bekas nak potong kek tu bagi aku.. ekekekek. nasib baik la Si S tak dihidangkan kek tu kat aku.

k. aku akan buat-buat makan mcm tak tahu menahu, dan cakap..

"uyooo...sdapnye kek, sapa buat ni H? org rumah ka???"
hwe hwe hwe.

balik umah. aku cite ni kat housemate aku. terkekek2 la kami gelak.

mula2 dorg majuk aku x bawak kek tu utk dorg, hehehhe.

dorg kate aku ni.. "kera di hutan di susukan, anak di rumah mati tak makan".

tu la.. aku dah kate..aku xsuka ada kawan ramai2..takut pilih kasih dan tak tahu nak bahagi kasih.

dem! haha.

oke. stop cite pasal kek ceklat. maw cita update psl my housemate. one of them akan bertunang dis weekend. sape? yg mane satu? ada 4 calon, farrah, kak iza, ket, dan nana. yg penting bukan aku. heee.

aku tanak bgtaw sape lg..sbb si tuan badan kate aku ni kepoh. takpe, diam kan dulu. aku labelkan dia Cik 'X'

mula-mula dengar berita X akan dirisik, dan bertunang dalam bulan ni aku macam, terkejut, seronok, happy, pelik dan sedikit. excited mula2 dgr berita ni. tapi, aku ni kadang2 negatif gak pemikirannya. mula aku membebel.

"weh..kalo ko tunang bulan ni, bape lame ikat? msti setahun kan? so tahun depan ko dah kawen? biar btul weh? habis aku macam mana??? xkan nk kuar umah weh? kesian kt aku xde kawan nak bergaduh dan bertekak. nnti sape nak berKAROKk ngan aku lg?sape nak masak utk aku nanti? "

soalan bertubi-tubi aku gasakkan pada X.

ilek la kissssss, aku stil kije kat sini, bila2 masa jumpa kan? alaaa..ko tu..ntah kawen dulu dr aku.orang len pon leh masak kan? aku masak bukan sdap pon kan. ummm.. xpe..majlis nanti aku nak ko amek gamba aku. aku xnak orang lain.

terus aku emosi, mengalir gak la 3-4 titik air mata. bila kenangkan persahabatan kami ni, dah macam adik beradik. pahit manis, hitam putih lalui same2. isssh. nanti aku citer kan dalam episod lain.

lepas di risik. tarikh tunang pon dah ade, mgu pertama november...kitorg ke nilai 3, sevey barang dan beli ape2 yg patut.

minggu kedua november, kami mula bergotong-royong buat hantaran. tiap2 malam melepak depan tv, ruang tamu dah penuh ngan bunga2, renda2, gam gajah, dan macam2 alatan utk mengubah. masing2 menyumbang idea kreatif masing2. dan paling best masa hantaran yg penuh gula2 dgn cekelat...sibuk je aku tanya..."wehhh..ada lebih tak...bg aku, cam sdap cekelat ni". hehhehe.

menarik gak kije ni. hehhe. aku dh tahu buat bunga pakai reben, balut lollipop dgn kertas kilat-kilat...hahha. macam-macam la benda remeh2 ni. boleh la dibanggakan bagi percubaan pertama. heee. umm.. hasilnya? sabarrrrrrr...kite tunggu gambarnye minggu depan. heeee.

rombongan cik kiah ke nilai3.

minggu ni masing2 dh mula sibuk, nak buat kek la..ape la. aku pon sibuk gak,..

sibuk memikir baju ape nak pakai ahad ni. ngeeeee.



to be continued....

4 comments:

Teaser Kanser said...

mne satu ko kt atas ni..?

akiss said...

*Teaser Kanser - none of the above. hahahha. aku tukang amek gamba kan. heheheh.

ChROn!C|e D@My@ said...

len kali bawak kek sedap2 tue..hantar le kat tingkat 2 nie skali...nak jugak merasa....hehehe

akiss said...

ChROn!C|e D@My@ : ngahahaha, jauh lakorg. nak mai sini la. selalu ade jamuan. hahaha