Friday, December 26, 2008

Mamak! Teh Tarik Onnu !!

panic at the mamak village.


kisah minggu lepas, gambar hari ini. hehhehe. teh tarik adelah peberet anda? tidak lagi bagi aku. since aku sedar perut aku mmg elegik dengan minuman lemak ber'kwwwim' (berkrim) ini.

aku mula sedar ke'elegik'an aku pada teh tarik sejak bekerja sementara (sementara = hampir dua tahun) di klinik selepas tamat diploma. tiap aku order pakej bekpes peberet aku yakni roti kosong dan teh tarik kaw kaw, aku akan jadi pelanggan setia toilet pada jam berikutnya.


mula2 aku tak sedar punca aku sakit perut memulas. lama-lama..aku wat eksperimen, order air teh tarik saje. sah, mmg sah. mmg xleh. kenot go. sejak itu..hampir 2-3 tahun aku mmg elak order air tersebut.


akan tetapi, minggu lepas, masa minum petang bersama keluarga, mak aku hidangkan air tersebut. (ayat skema). mula aku nak join, tapi x jd. alasan, "alaaa.. teh tarik ke, sakit perut angah nnti maaaak". sambil menjeling adik aku yg sedap melayan biskut lemak cicah teh tarik. aku dah tergoda.

aku test seteguk.


alamak. sedap pulak. mak yg buat kan? mmg layan. sampai 2 mug lebih. banyak ml gak tu.

akhirnya, jam belum pukul 8. aku lah pelanggan tetap toilet rumah, kelua-masuk-keluar masuk. kalo kena bayar dengan syiling 30 sen, ade la dalam 3-4 ringgit kena caj. losen mustajab pati halia aku sapu ntah brape lapis ke perut aku. sakit weh! rasanya mcm mana nak tahu? macam ada baby kembar dalam perut sedang buat renang berirama. nak duduk xleh, baring kenot. aku tido awal, sebelum jam 11 mlm aku dah terbaring, keletihan kerja keras di toilet. hahahha. fengotor la kau ni akis!

sebab tu kalau ade yg perasan, kalo aku kat umah, mana2 jamuan, event, atau apa2 majlis makan aku prefer kopi o. ish. mmg feveret dari kecil! siyes, aku ada byk stok kopi 434 segera yg paket2 tu kat opis aku, yg selalu aku bancuh minum petang. heehehhe. mcm orang tua.


dan isunya di sini, aku ada terima emel, bahawasanya, kopi ni boleh mengecutkan payudara. hahah. ini ayat pertama artikel tersebut :

LONDON: Pengambilan hanya tiga cawan kopi sehari dikatakan mampu mengecutkan buah dada wanita kerana kafein yang terlalu banyak boleh menjejaskan hormon dalam badan dan menggugat saiznya.

hahhaa. tiba- tiba aku rasa tergugat. hahahah. korang carik la sendiri artikel penuhnya.


dan aku pula, tak taw nak minum air apa utk minum petang aku pas ni. milo campur nestum jawapnya.


*onnu = satu

3 comments:

apezology said...

haha.aku pon kalo minum air bersusu pagi2 mesti nak ke toilet.tapi tak kritikal mcm ko.haha.elakkan minum kopi yaa.haha

Adie Waridi said...

kita mengalami nasib yg sama tapi adie kalau minum sebarang teh bersusu memng sure ke toilet tapi takdela immediately..yg pastu perut akan memulas..walaupun tahu musibahnya..adie tetap degil kerana teh tarik itu sedappp bangatttttttttt.....x tahan

akiss. said...

Apes = hahahha. nasib same la. tu la,. mungkin aku minum byk kot. heheh. mslh nye kopi sdap laaaa.. haih

* Adie Waridi = hahaha. tu la adie.. siyes, sdap. tp merbahaya. kekekkeke