Wednesday, January 7, 2009

Bodoh.

magik btul mesin fotostat ni.

masa tgh fotostat. satu insiden yg buat aku mcm angin satu badan. darah naik ke muka.
apa lagi. mesin fotostat jadi mangsa.

tiba-tiba jem canon ir 3300, bkan kamera dlsr. tapi mesin 3 in 1.= fotostat + fax + scanner.

canggih kan? tapi jem ari ni. sebab aku marah. bukan takat mesin, org sekeliling jadi mangsa keadaan.

MARAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!!!!!!!!!!

gedik btul la perempuan ni. x kiralah mana-mana perempuan pon. ntah pape ah! menggelabah!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

update jam 4.47 pm. mesin fotostat dah ok. aku pon dah ok.

sebab utama kasik aku sedar diri...
aku dpt emel dari wani, 'Selamat Hari Asyura', ptg baru baca.
dan kemudiannya, ayat "merajuk btul dia ni!!". runsing aku. mcmmana dia boleh notice?

oke. ini emelnya. Selamat Hari Asyura muslimin muslimat.

14 Perkara Yang Sunat Dilakukan Pada Hari Asyura (10 Muharram, bersamaan Rabu, 7 JAN 2009 )

1. Melapangkan masa / belanja anak, suami & isteri2

2. Memuliakan fakir miskin
3. Menahan marah.
4. Menunjukkan orang sesat
5. Menyapu / mengusap kepala anak yatim

6. Bersedekah
7. Memelihara kehormatan diri
8. Mandi Sunat
9. Bercelak
10. Membaca Qulhuwallah hingga akhir seribu kali
11. Sembahyang sunat empat rakaat
12. Membaca'hasbiyallahhu wani'mal wakil wa ni'mal maula wa ni'mannasiiru' (fadhilat - Tidak mati pada tahun ini)
13. Menjamu orang berbuka puasa

14. Puasa

Insya'allah. .

4 comments:

pejan said...

akiss...pms yer..nk marah org jer..

akiss said...

aku baru abis piyet. haih. tataw la. tiba2 je. xpe. skg dh ok. hehe

~Princess of Pisces~ said...

Hoh, pagi tadi kakak aku tetibe 'histeria'..


Bukan apa, kitorang dah niat nak puasa hari ni. Malangnya, manusia mudah lupa.. Haha!! Dengar kat radio pagi tadi, terus dia bising-bising sebab dia lupa nak puasa. Heh!

~Princess of Pisces~ said...
This comment has been removed by the author.