Thursday, January 29, 2009

Tapak Kakiku Di MukaMu!

gambar yang baru kalian tonton tadi adalah sejenis tumit kasut yg tak brape tinggi yang makin haus. kehausan kasih sayang dari tuannya. untuk di baiki atau gantibaru.

bila jalan atas karpet kt dlm opis ok la, xdak masalah. tapi bila jalan kat lobby ke, kafe ke...haaa..bunyik yang meng"annoying"kan diri aku sendiri akan kedengaran. keletakkk keletukkk..!! hahaha.

bak kata pepatah aku dan farrah :

"selagi tak jatuh tersungkur hingga berdarah dagu, selagi tu lah aku pakai kasut tu."

ya. itulah sifat aku. pakai selagi boleh. selagi boleh melangkah. haha. bukan takat kasut. semua2 lah. (nanti aku citer perihal handbag pulak eh)

aku bukan jenis hari ni pakai baju pink, kasut pink, hari ni tudung pepel..kasut kena pepel, hari kain belang...kasut pon belang! semua nak matching konon.

dan kalau boleh. aku nak pakai tudung hitam hari2 ke opis. sebab aku letih ari-ari nak pikir baju ni padan ngan tudung mana? tapi korang taw la kan. mulut makcik2 dan kakak2 sekeliling ni menyakitkan hati. x henti-henti nak komen orang.

bila aku pakai cantek sket kaler terang2 atau berkebaya, nanti pulak dikata "pasang badan ke? cantik2 utk siapa? bila pakai warna gelap-gelap, dikata "macam orang tua lah, ko tu anak dara.."

nak je aku jawap : ADA AKU KISAH!??

tapi aku ni masih ada adap sopan nya lagi. hee.

haih. mulut orang kan?

6 comments:

MaNuSiA_RuMiT said...

pedulik kan je...
ish3...
manusia mmg camtu...
hak3..
sama lah kita..akan pakai selagi boleh..sbb?
kesian mak kena kuar duit

akiss said...

hmmm. tu la pasal nani. kalo kite ikutkan kate org..sampai2 bila pening. haha. pakai selagi boleh.

pejan said...

btol 2...aku sokong statement akis...aku sayang nk tukar kasut slagi bleh pkai..aku pkai..smpai tercabut tapak...n aku sokong statement lg satu 2...mulut org mg x leh tutup..asyik nk komen org jer...hehehe

akiss said...

hahaha. sep sep tangan cepat. hahahah

itu la. saba je la kije ngan macik2 kan? menyampah je, tp nk wat camno!

ungu luna said...

kis menusia mmg camtuh..

tp,
dlm byk2 word kt situ kaluna suka yg pasai match tk match tuh
alahai, leceh laa nk kena match suma
tk match pon tetap akn nmpk oke la kaluna rs
namapon berseni, try laa
laen dr laen, THAT'S BETTER ayte?
;)

aPish said...

tau xpe...org melayu mmg cenggitu....
bak kate pepatah "Bior pape asal bergaye"(bc dlm loghat Perak yek..kikiki)

nnt x cukup duit muler ar bising....

(adakah aku ini terkuar topik????)
agagaga...