Saturday, May 16, 2009

Guna IT, Belajar IT, Pakar IT bla bla bla IT....

haha, teringat lagu siti yg selalu kuar tv1 dulu, haha. hari ni nk cite psl aku yg kurang celik it.

hari ni aku pergi membeli pc baru di lowyat, eh..tak la pc baru sgt, ekceli..ikot adik aku g upgrade pc. tukar R.E.M, mada-bored, power supply bla bla bla.

pelajaran kita hari ni.

SATU,
mada-bored (motherboard lah!) MSI ampeh, so..mari gunakan ASUS.

DUA,
dlm 1 kotak antivirus+internet protection Karpersky, ada TIGA (3) cd, maksudnya, boleh digunapakai oleh 3 users berlainan.

contoh, Ali, Abu dan Ahmad berkongsi membeli satu kotak, dan setiap sorg dpt satu cd dan di install di pc masing2. aku baru tahu hari ni.

TIGA,
dengan atm maybank, kita boleh tukar setting had pengeluaran sehari kita, contoh, had pengeluaran 1k, boleh di'up'kan kpd 2k, 18k, bla bla bla dan seterusnya.

contoh, pergi lah ke atm maybank terdekat, masukkan no.pin anda, pilih lain-lain urusniaga, dan carilah ayat lebih kurang "tukar had pengeluaran", aku x igt ayat sebenar, haha. aku baru tahu hari ni. makasih pada Kwan ku sayang.

teringat macam mana dulu aku gelabah tak boleh nak keluar duit sbb melebihi had 1k aku dulu masa nak beli Ahmad Nikon. ngee, seb bek tokei kedai tu baik, boleh guna ada m2u.

kesimpulannya,

hari ni aku nk wat stetment , bahawasanya, TOM YAM KUNG, thai corner kat foodcourt timesquare sgt SUCKS! (xde kena mengena dgn fakta IT)

dan sepanjang aku aku berada di loyat, ada 4-5 kali aku dok terserempak dan bertembung dengan OMPUTEH TUA SEJIBIK MACAM CHESTER BENNINGTON! kahkahkahkaha.

dan akhirnya ku di sini, dpt on9 di rumah jua! dh lama x on kt umah. asik2 kt opis je! dan terus memfollow twitter chester, dan dengan bini-bini nya sekalik aku folo. haha.



Chester,

"ai sedang usha lappy baru di lowyat, asik2 terserempak dengan Akiss Ferrero"
about 4 hours ago.

kahkahkah. siapa suh percaya, konon2 je.

update terbaru pasal chester dan abg2 LP yg lain, mereka sibuk membuat video utk lagu yg mereka cipta "New Divide", lagu tema Transformers 2 - The Revenge of The Fallen. sila bukak di sini http://lptimes.com/.

ok bai.

4 comments:

rimahmzh said...

tom yam kung.
*jilat lidah
:P

akiss. said...

huyo. jap tgh try jilat lidah. hahahhahaha

Encik Luzzi said...

msi memang.

tapi mother board aku msi. duit tiada. jadi mampu brdoa je la.

akiss. said...

itu la. bru pki setahun dh mcm2 hal.

xpe. kumpul duit slow. xpon loan trus ngan apak. hehehhe