Thursday, August 13, 2009

Bergedil Yang Berdegil.

hai selamat pagi malaysia. malaysia saje ok.

hari ni nk citer kisah hari isnin. cite dh backdated dah. citer pasal aktiviti lepas waktu kije kami, iaitu memasak.

hari isnin itu ari hujan kan? so 'ketua chef' kami, farrah buat cadangan nk buat bergedil? yu know bergedil? haa..yg berasaskan kentang itu lah, selalu makan dengan soto, sup d.l.l. so bayangkan makan bergedil dengan sup panas di waktu sejuk. huwwww.

so, jgn pandang aku sebelah mata ok, aku pandai buat bergedil. skg harga pasaran sudah mencecah RM1.00 ok? dah kecik, kdg2 x sdap. haha.

cara2nya...10 bijik kentang direbus sehingga lombut...ayam di goreng...bla bla bla...shhhhh rahsia. igt aku nk bagi resepi free2 ke? hahaha. xde lah..ada resepi...pergilah rujuk My Resepi.

so tgh2 syok nk masak, ada satu bahan penting yg x cukop... GARAM. huhh.

masalahnya di sini, masing-masing kami ni malas nk ke kdai beli garam. masing2 BERDEGIL xnak turun. siket punya pemalas kami ni kan? akhirnya..xde sape pon turun..maka terciptalah BERGEDIL TAWAR.

see, betapa tingginya tahap kemalasan kami nk ke kedai setelah naik ke rumah? bukan sebab tiada bekalan garam di kedai. tp sedap gak apa bergedil aku tu, aku bawak ke opis, LAKU beb! hahaha.

sebut pasal bekalan-bekalan ni. nak sebut gak pasal bekalan Gula yg makin kurang, dan mmg xde terus. ya, krisis gula.

dan paling baik punyaaaa, x pasal-pasal aku kena jaga Bilik Gerakan. cis cis cis!! benci btul.. xde kena mengena langsung dengan senarai tugas aku tahu! Tuan TKP ni pandai je nk petik nama aku. takpa lah, symp.

itu je nak bgtaw, baru cadang nk mengelat esok.

hua hua hua... 3 kali hua!

ok bai.

2 comments:

::( ';')Jue Zunita(';' ):: said...

2 lelaki...sorang pompuan...amacam...maw satu kah..??? lelong2..hahah

akiss said...

hahaaa... lelaki xnak!