Sunday, September 13, 2009

lelaki bodoh yg enak di hamun.

tadi g mydin mall usj, mak aku nak carik ketupat segera adabi tu. semata2. aku mana suka sesak2 ni, dh la tgh sakit kepala.

masa baru nk turun eskalator. ada org terlanggar kaki aku dgn stroller baby, aku diam je. sabar kis, sabar, puasa ni. kendian, bile dh smpi bawah, xleh nak gerak, sbb eskaltor tu btul2 dpn entrance, sesak gile, mmg xleh jln. aku benti.

tibe2 aku rasa kaki aku ni mcm kena tolak-tolak, aku pusing belakang ada sorang lelaki dlm 40-an kot, sound aku "kakak, cpt la jln kak, orang nak turun niiii!!" sambil2 tolak aku dgn stroller baby die. baby die ada dok dlm tu.

aku jd tercengang. aku kata" sabar, xleh jln ni", dah la panggil aku kakak.

die xpedulik, lg kuat sondolan stroller die kt kaki aku, sambil die membebel. aku pndg belakang, aku dh xleh tahan, kaki aku sakit dh ni. aku pusing hadap muke die, dh la pendek, senang aku nk marah!

"kau x nampak ke xleh jalan, bute?! puasa ke tak ni?? xreti sabar??!bodoh btul la!"

dh malu, die pndg bini die kat blkg, tp bini die pndg tmpt lain, buat donno je, malu kot dpt laki mcm tu?

terus die blah, tp aku x abis lg maki hamun. siyes, org sekeliling pndg. lantak ko lah. kuang ajar, harap bini je pakai tudung labuh. tp x bermoral langsung! kalo ikot hati, nk je aku sondol ko pki troli aku td, aku pk ada baby kau je td, bodoh bodoh bodoh.

semoga jumpa lg pacik, sbb aku x abis sekolah kan kau tadi depan orang.

sekian.

ok bai.

12 comments:

sns said...

wah! best gila! hahaha.kdg2 kite x de intention nk kuanghaja kan tp bukan semua org dewasa,org lebih tua tu baik. kdg2 mulut lg tak leh blah pakcik makcik ni.

akiss. said...

mmg best, campor geram sgt kina. bukan ape, mcm la die xnmpk sesak masa tu, nk jln cmne kalo dh xleh jln kan?

tu la, nk kata tak sekolah kang, xptt. hahah

MamaIcha said...

saya sgt setuju dgn tindakan anda!! caiyok caiyok :D

N.Q.R said...

ko mmg terbaik beb!

apezology said...

aku penah tunjuk fuck kat org kurang ajar.geram yang melampau.hahaha

akiss. said...

kak ju, siyes kak, ada baby dlm stroller tu. pelik sy org tu taw. heheh.

qis, terbaik wokk, aku rasa ko akan bertindak cmtu gak taw.

apes, huehue, aku slalu buat dlm keta. haahha. bes bes!!

ladyrora said...

hoi akiss.. mmg patut ko sekolahkan mamat tu lagi.

kalau ko jumpa dia, sila jegilkan mata anda ye.

mmg allergic la org mcm ni. sama mcm keadaan lrt yg sesak gila, tp belum sampai stesen dah excuse me, excuse me. bongok ke hapa.

akiss. said...

huhhh, mmg btul kak pah. mmg xpuas nk marah, sbb die blah. mmg pengecut taw!

tu la, kt lrt pon same, slalu mcm tu. lagi2 satu bangsa tu. huhu

;p said...

lepas langgar x penah nk minta maaf ke ape!
dh la langgar org tua.
harap baik je pakai tudung labuh!

Kap said...

aku sokong kau..
sepatutnya pakej dengan baling batu bata sedas..

Anonymous said...

lawak giler aku baca blog ni, terbahak-bahak aku ketawa sendirian. yang penting 'akak' mmg kelakar. terkamjat jgk aku sebbenarnya membaca tntng pkcik yang @#$%&* 2

akiss. said...

hai anon, yeke klaka? haha. ok, psl pacik tu mmg wajib terkamjat. adeh. hehe