Wednesday, October 14, 2009

kerana diriku, begitu berharga.

ok, ada caterer baru start isnin ari tu. mmg mahal, sbb selama ni aku mkn kt bawah, aku bawak rm5 kira cukup.

tapi ari tu kena rm5.30. dah kena pinjam member rm0.30. semalam, shahrul pon membebel, nasik separuh ngan ikan dan kuah, rm5.50. MAHAL.

pagi tadi, Paan plak bawak cerita lawak. mula-mula, die amek lauk ikan kot. sayur, dan kuah masak lemak sipot sedut. sampai kaunter. kena rm5 ++. "mahalnya!" paan berkata. tiba-tiba, kakak cashier itu ternampak ada 2 ekor siput sedut sesat dalam nasik, mungkin tercedok skali bersama kuah.

"oh ada siput ye. " sambil tekan-tekan mesin cashier tu.

ok, kena rm 6 ++. kiranya dua ekor siput sedut sesat, berharga rm1.00. sekor 50 posen. gelak aku, mahal jugak harga diri siput sedut skg. lawak-lawak.

tapi xleh lawan lawak Kak Iza semalam, tahan pintu lif yg nak tertutup, dengan sebungkus kelapa parut yg baru di beli di kedai runcit. kenot go.

ish. tp mahal la kafe baru ni. dorg sedar tak dorang kat bangunan kementerian apa?

ok bai.

*tataw knp, aku dari td berimajinasi, siput2 sedut tadi berkata "kerana diriku, begitu berharga." sambil buat suara macam pasha sandar.

2 comments:

busyuksayang said...

merasa la siput sedut begitu berharga...hahaha!!!

p/s : cafe kami lg mahal...aket pernah kena beli ikan dua ketul RM10...sian dia :D

akiss said...

hahaha. siput yg x seberapa.

mahai nya! ikan 2 ketul? dh mcm kucing ket ni. hehehe. xpela, menderma kt kafe