Wednesday, April 1, 2009

Fenifu La Kau Ni.

Hadith Nabi Muhammad SAW Tentang Orang-Orang Munafik / Muna :

"Tanda orang-orang munafik itu ada tiga keadaan. Pertama, apabila berkata-kata ia berdusta. Kedua, apabila berjanji ia mengingkari. Ketiga, apabila diberikan amanah (kepercayaan) ia mengkhianatinya".(Hadist Riwayat Bukhari dan Muslim).

Untuk disebut sebagai orang munafik sejati sepertinya harus memenuhi semua ketiga persyaratan di atas yaitu pembohong, penghianat dan pengingkar janji. Jika baru sebatas satu atau dua ciri saja mungkin belum menjadi munafik tapi baru camuna / calon munafik.

1. Berbohong

Bohong adalah mengatakan sesuatu yang tidak benar kepada orang lain. Jadi apabila kita tidak jujur kepada orang lain maka kita bisa menjadi orang yang munafik... bla bla bla bla bla bla la la la la la..............

carik sendiri artikel ini.

aku bukan apa. kebelakangan kerap di tipu. marahnyeaaaa!!!

memang PANTANG MAK NENEK TIRI ANGKAT BELAH PAKCIK SULUNG aku!!

dan tolonglah, kalo nak tipu aku, tlg jadi bijak siket dari aku.

percayalah, TAK MUDAH orang nak tipu aku beb. aku licik. aku boleh baca lah kalo org menipu aku. atau dalam bahasa Johan Rambut Penyapu, aku ni cepat "GRRRRAAAAB!" (grab) dan senang2 je aku boleh kantoikan orang itu kalo aku mahu.

so, jangan menipui....jangan menipui!

siyes! aku mmg tak boleh terima kalo org tipu aku. lagi-lagi bila kawan sendiri, tak kiralah lelaki ke perempuan.

kenapa yang susah sangat nak mengaku?

arrh!!!

* ok skang aku nak transform jadi Fergie dan bernyanyi lagu don't lie...... no no no..bebeh no no no..don laiiiiiiiiiiiiii....

6 comments:

Hannani Kamal said...

ok la ni nak bagitau, sebenanye saya ni saudara ally iskandar.

saya berkata benar

akiss said...

ok bagus. pengakuan diterima dan dimaafkan.
tp kalo ko isteri Mamat mmg aku sumpah jadi peti ais. kahkahkahkhakahkhakahkah

Hannani Kamal said...

kalau isteri mamat tu mmg penipuan ah. haha!

akiss said...

ooo... seb baik ko tipu kan. aku hampr keciwa dan menerima tomok sebagai kekasih baru. kahahakhakhakh

LadY ShiE said...

hahaha..

aku pun susah untuk di tipu. orang kalau nak menipu aku, sure boleh kantoi punye..

orang kata, kalau orang yang susah nak di tipu nih, kaki penipu jugak sbnrnye. Ohoho.. Apekah?


*tapi, aku rasa aku bukan suka menipu. cuma aku suka sembunyikan kebenaran jek. dan itu bukan menipu namanya. hehehe!*

akiss said...

haha. itu lah. ramai ckp mcm tu. kalo aku, aku lg suka x bgtahu. heheheh