Friday, May 22, 2009

Lawak Antarabangsa

kisah 1 dan 2 ada kombinasi menunjukkan aku ni jenis yang susah nak mengaku salah, dan sgt defensif.

kisah 1.
waktu makan malam.

"kissss, tlg amek kan akak SOS CILI kat dlm peti sejok"

ok. terus amek sos dlm peti sejok tanpa membaca label dan bagi kak iza.

"ape ni kisssssss, ni SOS TOMATO"

"ek eleh...SAPA YANG MEMANDAI-MANDAI BELI SOS TOMATO NI, KAT UMAH SAYA TAK MAKAN SOS TOMATO TAWW!!"

"ish ko ni! boleh plak salahkan org yg beli sos tomato tu, huhh.. nampak sgt!"



kisah 2.
semalam, waktu lepas kije.

sebagai penghuni paling tua, kak iza entertain abg itu di dapur, citer ape yg telah terjadi pd mesin basuh kami. kami yg lain, duduk bersimpuh, di ulang BERSIMPUH penuh kesopanan di ruang tamu. bersembang pon dgn suara yg slow, ala gadis melayu tv9.

tiba2, dengar abg tukang repair godek2 mesin kami. rupa2nya die tgh clear kan mesin tu punye ape ntah yg kt belakang tu. tiba2 kak iza bersuara.

"weh, abg tu jumpa besi b** dlm mesin basuh"

tertelan air liur semua. lagi 2 minit, tiba2 kak iza sedikit menjerit kepada kami.

"weyyyyyyyyhhh.. ada b** putih, abg tu jumpa, sapa punya haaah????"

terbeliak mata ku, farrah n nana dah cabot lari dlm bilek kerana tersipu-sipu.

zaaaasss. sepantas kilat aku jawap.

"aku tapakai b** ehhh..... bukan aku taw, bukan aku!"

semua gelak sampai semput. ptt la bising gila mesin tu bila tgh spin, mcm2 khazanah bumi ada. huhh!

ok bai.


b** : merujuk kepada pakaian KECIL wanita.

9 comments:

.miSheyDora. said...

ahah gila ah kak. nampak sangat ! takkan la akak tak pakai b**. hahahaha

akiss said...

ngahaha. tu la. burokperangai btul cik akiss. hahahaha

Heidi said...

ngehehehe.. mmg lawak..
kiss..
thanx ajar wat template aritu..
tp x jd gak..
adoi..

rimahmzh said...

tak perlu tersirat.
sekali pandang perkataan ni b**
aku dah terus dpt tangkap.
:P

e-zul Iswhat said...

abg tu mungkin terexcited sebentar lepas jumpa besi tu.

Khairul said...

Hehe. Bra kene pun kene censored ke?
malu- malu pula.

akiss said...

hi heidi. hhehehe. eh, x jd lg ke? xpe la..kite chat lain kali ehh

weh ame, aku paham sgt dh ko ni. hahaha, cpat GRAB. hahahha

ezul,
kah kahkaha.. abg tu kaver2 malu doh, lawak btul. hahahha

Khairul,
hai .. hihih.. yela.. kena sensed gak,. takot bdak kecik baca. hahha

Hannani Kamal said...

sape yang tak ngaku tu dia punya lah!

akiss said...

wah wah. pndi bg jawapan eh? hahaha. bkan aku punye la. farah taw. hahahaa