Thursday, August 27, 2009

singgah sahur edisi mata lebam.

oh akhirnya dpt juga membelek dan memakan ciziwejes smlm. kah kah kah. gelak samseng puas.

selamat hari khamis yakni hari batik yg bosan.

nak taw x, skg ni, budak2 umah aku dah buat tugasan baru, mcm reality show la konon. yakni, penyediaan SAHUR secara bergilir. ok, selasa kak iza, rabu aket, khamis pg tadi akiss, dan esok pg farrah dan rotate smpi lebam.

mula2 marah gak, smpi aku ckp "aku rasa tiap kali aku bertugas, kite semua sahur air kosong dan nasik sejuk je jwpnye." ayat nak mengelat dr tugasan..hua hua. tp mereka ttp mahu jalankan tugasan ini. huhh!

so hasilnya pagi tadi. aku hidangkan mereka sotong masak paprik, sup ayam, daging goreng kunyit.

bravo-bravo akiss! tahniah! bayangkan bangun seawal jam 3.00, menyediakan juadah sahur. sambil melihat a'nak-a'nak (sila sebut guna dialek arab, a : ain) tidur. sgt syahdu. wakakaka. sementara tunggu jam 5.00 utk mengejut a'nak-a'nak, aku nonton channel animal planet, Meerkat Manor. haiwan yg kiut miut dgn mekap smokey eyes, yg suka berdiri tegak negaraku ramai2. rujuk gambar di sebelah.


ok, pukol 5 kejut mereka dgn membuka lampu dan pasang radio kuat sambil menepuk badan atau punggung a'nak-a'nak sambil memekik, woi bangun-bangun!!

mendapat pujian dan hentaman, oi ko nk sahur ke berbuke ni!?

lepas buke, melepak dpan tv makan vitamin c, sambil layan bolos. terkekek-kekek gelak buat bising di pagi buta. sehinggalah kak iza kuar marah kami, kuang kuang kuang.

ok da habis cite singgah sahur bersama akiss.

oh ye, xyah puji aku rajin. aku x masak pon. beli la weh, beli di restoran berdekatan. hua hua. konfem tersingkir di peringkat awal, hasilnye aku mengantuk gile babi skg.

dan sebut pasal smokey eyes, aku dah xpayah mekap gitu dah. mata aku mmg lebam dah pon, akibat kurang tidur. mata dah ala-ala panda pakai spek, atau lg kiut, meerkat pakai spek. huwww.. pulak skg aku sgt mls pki lipgloss.

pucat dan mata lebam.



kalu hantek mcm dia xpa la gak.

ok bai.

*cerite bercampur baur kan? haha. sila pening.

4 comments:

smms said...

wahhawha ah kiss bgn sahur mask gile kentang ! tapi rupanya beli saja..yg p bgn kul3 watpe dah la beli mmg la mata ko akn lebam ..len kali hari ko bertugas kalu nak p beli bbgn kul 430 pun dan lagi ..oke slmat bertugas lagi!

akiss. said...

hew hew. dlm mimpi la akis masak utk sahur. hahahah. ngee..lenkali aku akan kuar beli lauk jam 4. tdo lama siket. hahahah.

ya, lepas ni harap dpt masak. heehhe

MamaIcha said...

hampeh!!! igtkan masak sendiri...nak tgu si aket masak apa plak??? hahaha!!!

akiss. said...

hua hua hua. aket kan, lg senang.. die beli ayamas yg drumstick spicy tu. goreng byk2..hahaha..tercekik mkn. hahah