Thursday, September 3, 2009

pagi-pagi dah jadi mami jarum!



di google utk cantikkan entri.

pagi-pagi lagi azy panggil, kata abah nak jumpa. aku ingat nak bg duit raya pepagi ni. ngee. ketuk pintu dan masuk bilik.

"kis tlg kis, tercabut lak pagi2 ni, jap g nak jumpa menteri" kata abah.

rupa2nya, butang baju batik biru Abah (en.yahya) tercabut. die suh jahit, cis! siket punya MANJA lah! tp korang jgn igt butang kat dada. kat tangan la. ngee. so aku pergi carik kak wan. seb baik ada benang dan jarum.

ok bayangkan, Abah dok briefing kat anak2 buah unit dia, aku dok menjahit butang tangan baju dia, mmg dramatik suasana itu, macam suasana pagi raya pon ada. huhuhu. even ketaQ jugak la tangan kan, dh la kuku aku panjang, asik-asik, "eh terkena sori, eh sori tekena"! kah kah kah. tp x sampai 5 minit, siap!

"time kasih kis, tapi kalo bard ke, azy ke sharul suruh, jgn jahit taw" pesan abah kepada anaknya.

kah kah kah. ok siyes. dah lama x menjahit, nasib baik dulu kat sekolah amek ERT, ada gak basic, even dapat B masa PMR, kire melekat jugak la butang itu. ngeee. jadi mami jarum jap aku tadi. haha. xde kena mengena.

masalahnye aku ada 4 kain ela yg x dihantar2 ke tailor, konon nk buat baju raya. nk kena blaja jahit baju kurung la ni?

ok bai.

*datang awal jam 7.15am, tp skg mengantuk hingga mata makin kicik.

5 comments:

Kap said...

kenapa tak ada gambar kamu menjahit??

busyuksayang said...

wah!!! pandainya menjahit...anak sape la nie??? kalo akak, jgn harap la!!!

p/s : baru malam tadi, hubby akak suruh jahit bawah seluar dia...akak kata jahit sendiri @ hantar tailor...ok tak??? hahaha!!!

akiss said...

bahaya klu ada gambar, nnti ramai lak nk tempah baju raya. haha.

kak ju. jahit butang ni main jahit silang pangkah je. heheheh. cmno isteri ni? hehe. kire ok la, ckp kt die, peknen xleh wt kije berat2. kah kah kah

Heidi Shafiq said...

kiss.. tolong aku.. seluar aku koyak.. :P

akiss said...

cis. tiada perkhidmatan menjahit seluar di sini. haha