Thursday, November 12, 2009

kemamaian membawa malu.

malam semalam, ntah knp kitorang ungkit kisah lama yg sengal2 dan tidak boleh dilupakan. masing2 ada satu cite lawak. kalau aku punya, satu kisah ni..mmg akan jadik bahan ar. ee.

ok. macam ni.

satu hari tu, TNB bodo g potong bekalan letrik umah kami. kami pom tapaham knp. xpnah miss bayar pon. so, di sebabkan kebodohan TNB, tak leh gosok baju jawapnya. so, kak iza & farrah cadangkan, awal2 pagi sok g umah kak ita untuk iron baju.

dalam pala otak aku, esok kena bangun awal untuk iron baju umah orang. bangun awal-bangun awal-bangun awal-bangun awal. set dlm dalam kepala smpi terlena.

sedar2 matahari dah menyinari tingkap. silau.

deym! bangun lambat!!! mati lah. masa tu dengar orang kuar umah. aku mcm kena sampuk..terus bangun, rambut kusut masai dengan taik mata bertepek...berlari2 kejar orang kat pintu. sambil berteriak.

"faraaahh...faraaaaahhh...faraaahhhh." siyes, budak2 umah aku je tahu mcm mana suara aku masa tu.

bila aku bkak pintu je. muka kak iza muncul.

"kau ni kenapa??? ni akak la!!!" trus blah g kije. muka akak gile marah, jeling kerut2 kening. aku terus "terjaga" dari tidor. dushhh. aku tutup pintu. lari masuk bilik.

farrah ekceli ada je dlm bilik masih tido. nana yg tgh bersiap, blur tgk perangai mamai aku.

aku ingat aku dah kena tinggal. kover malu ngan tidor balik.

dan sampai skg, benda ni jadi bahan. nyampah aku taw. cite la benda lain. haha. dorang pon pernah buat benda menjelikkan kan jugak. tp mmg lawak kalo nk kenang balik. mmg pecah perut gelak.


ah somellll nye diiie!

ok bai.

4 comments:

~hAti bErgEL0jaK!~ said...

ahaha.nice:))
rajin2 datanglah melawat teratak hamba ea..;))

ezzati said...

haha..bgn terkejut mcm tu arr...

busyuksayang said...

sengal :p

akiss said...

hAti bErgEL0jaK!, baiklah.

ezzati, kihkhikhih. mcm kena sampok ape ntah. hahaa

kak jue, ngeeeee