Thursday, February 11, 2010

hai maybank!

tadi petang, maybank aku pergi, utk replacement card atm yg aku cancel itu ari. haha. ayat putar belit sket. haha. ok i nk cite psl perkhidmatan kaunter yg tak berapa cemerlang.

customer tak ramai. tp kat 40 minit kot aku tunggu turn aku. bila nama aku dipanggil, taw mcm mana staff itu berkomunikasi?

"apa masalah??"

aku terdiam. aku pndg muke perempuan tu, dlm hati, kau ni ada masalah ngan aku ke? dah la kau kije kaunter pakai selipar! x pakai nametag plak tu! haih. aku mls nk pjg cerita, "i nak buat replacement card, hari tu kad atm sy hilang"

ok, pastu dgn x mesra nya die tunjuk terer tekan keyboard. haha. ok. pastu ada kad customer lain dihantar kat meja die, ide mengeluh. "aduh...ada lagi. sapa suruh amek" lebih kurang mcm tu lah. masa tu aku tgk jam, baru 4,35 pm kot? kepoh la kau pempuan.

kendian, die kata kena byr rm 12.oo, aku taw la, sblm ni pon aku pnh hilang gak. aku taw la maybank kaki sedut duit customer. ahahaha. kad hilang kena ragut pon kite kena bayar what? tak mesra pelanggan langsung.

pastu, aku keluarkan lah cash, konon bayar.

"emm..xpe..xpayah, sy dah potong duit dlm bank"

aku lg sekali terdiam. aik...suka2 hati je amek duit aku? see?? senang2 kan mereka? tanpa izin pemegang akaun, mcm mana kalau aku nk guna duit dlm bank tu? keypad lock! so aku diam je, sbb nk balik cpat. lapar. blah truss.

haih. mcflurry oreo lagi. inilah wish list yg terbaru.


dpat sejukan badan, sejukkan hati i yg panas ni. cuaca panas kot skg ni? baru oder dari nana dua bungkus teh o ais.

ok bai.

1 comment:

Syima Syaz said...

btllaa...mane blh trus deduct acc without permission..ape masalah banker opsss frontdesk itu?