Wednesday, September 8, 2010

Aktiviti Wajib Satu Hari Sebelum Raya ;p

1. kemas baju.
ya, selama ni dok bising 'dah takda baju -dah takda baju', rupa-rupanya kuantiti baju banyak di dalam bakul-malas- nak- lipat! bila tersusun rapi, baru nampak, wah banyaknya baju! macam kimora lee simmons! almari baju ada cawangan shah alam, dan ada dua di putrajaya ;p

2. kemas bilik + ruang tamu.
konsep akiss, senang. buang yg keruh, ambil yg jernih. takda istilah 'aww sayangnya nak buang..ada sentimental value..' ceh. baik anda hantar ke pusat kitar semula lagi ada value. contoh, bil-bil api, majalah lama. siyes, cara ini berkesan! tambahan lg, dengan memasang lagu, hai selamat hari raya ~ ;p

3. tukar sarung kusyen/langsir.
sori. ini paling tak minat. kusyen keras kena bengkok-bengkok kan pastu nk kena bukak zip tarik-tarik sarung. ah. serahkan pada adik. samalah dengan langsuir. oh silap, langsir. alamak tersebut la plak, esok malam jumaat hantu setan dah keluar, dah x berani baca blog kak peej malam2 jumaat dah ;p

4. masak memasak.
contoh masakan tahunan, ketupat ('segera' sbb saya tak pernah pandai menganyam) rendang ayam, soto etc, serahkan pada mak. mak aku dari dulu kalau memasak, dia serabut kalau ramai-ramai kat dapur. alasan kukuh sy pemalas? hahaha. tak, tp mak sy pemurah resepi makanan yg kompem sidap! alasan tiada kena mengena tak dengan aku pemalas.

5. TIMBANG BERAT BADAN.
wajibul buat. siyes, at least korang tahu berapa hasil penambahan berat badan akibat raya! wakakakka. oh ok, ekceli ini peringatan utk diri sendiri ;p

baju raya tahun ni biasa-biasa ja, cotton 3-3 helai, semua beli online yaw! polkadots ada dua, satu lagi corak rimau pinky. gedik tak? ok over, dua helai pokodots! i just can't stop loving yu polka dots! ;p

Photobucket
hi kak, lawa legging. tiru saya ek? pic source.

tahukah anda bahawa kurung cotton akan buat anda nampak 3-4kg heavier...chubbier...??? ahahahha gelak kat diri sendiri! ok will update lagi dan lagi sebab raya-raya pun saya tak tgl blog saya :)

ok yg wajib aku buat no.1, 2 dan 5 je ;p anda pula bagaimana?

ok bai!



No comments: