Monday, October 11, 2010

Tragedi Oktober 10.10.10 - Kemalangan Ngeri KM223 Simpang Ampat.

dari mlm semalam agak terganggu dengan berita 'tragedi oktober' kemalangan ngeri yg membabitkan 2 bas dan beberapa buah kereta hingga mengakibatkan 12 orang meninggal. sesak dada aku tgk gambar mayat tersusun di tepi jalan. Innalillah. Takziah.

mmg melaka negeri bersejarah, 10.10.10.

yg menyakitkan hati, punca nya adalah sebuah bas yg dipandu laju hingga hilang kawalan dan 'terbang' ke arah jalan bertentangan. astaghfirullahala'zim!

mana pergi ntah penguatkuasaan alat kawalan hadlaju semua tu JPJ? sekadar hangat-hangat tahi ayam kah? haih, kenapalah pemandu-pemandu bas ni masih berani bawak bas tak guna akal.

xpalah, dah ajal mereka di situ kan. thanks suffer8zine, kelik la utk tgk gambar.

ok bai!

3 comments:

chenta said...

saya lalu jalan tu malam td..mmg sesak teruk...dari PJ ke Melaka ambil masa 6jam setgh utk sampai...

Liyana Lunia. said...

menakutkan, tgk dekat amazing nara pun boleh terkeluar balik nasi kerabu. mcm mana kalau kita ada dekat situ T________T yaallah, tak pernah nak ambil iktibar masa bas sany express ni. atleast tak babitkan kereta lain T_______T

sueRAFE said...

seram masa dengar kat tv pagi tady